SimQuip Direct Drive Kit (30 Nm)

1799,00 

Yksi parhaista, ellei paras, Direct Drive kit joka sisältää kaiken tarpeellisen. Valitse ohjauspyörä ja sen ominaisuudet, missä totta kai autamme, siinä kaikki.

SimQuipin DD-järjestelmässä ei ole heikkoja lenkkejä – laatu ja ominaisuudet edustavat OSW-tuotteiden ehdotonta kärkeä.

Kuvaus

SimQuip Direct Drive kit edustaa OSW-maailman aatelia: komponenttien laatu, kaliiberi sekä muun muassa se, että ohjauselektroniikan kehitystyössä on ollut mukana sim racingin maailmanmestareita, tekevät siitä timanttisen vaihtoehdon maksimaalisen realistista & välitöntä ohjausvastetta haluaville. SimQuipin kitti ei (ainakaan toistaiseksi) parkkeeraa autoasi tai lajittele postiasi, mutta mitä tulee tarkkaan, nopeaan ja virheettömään vasteeseen sim racingissa, SimQuip deliveroi. Rohkenemme toisin sanoen väittää, että järjestelmä edustaa lajissaan maailman kärkeä.  Kitti sisältää kaiken tarvittavan; valitse sinulle sopiva ohjauspyörä – that`s it. Autamme totta kai valinnoissa, yksi SimGearin kulmakiviä on asiantunteva palvelu.

Termejä:

Direct Drive (DD, huom. ei Donald Duck, muu siipikarja, tai varsinkaan sitting duck)
Suoravetomoottori. Termillä tarkoitetaan hihnatonta & vaihteetonta suoravetojärjestelmää, missä sähkömoottoria (servo motor) ohjataan servo-ohjaimella (servo drive). Sim racing käytössä kokonaisuus koostuu viidestä komponentista: simusoftasta (esim. iRacing), PC:stä, siihen liitettävästä ohjauselektroniikkaboksista, sähkömoottorista sekä moottorin akseliin kiinnitettävästä ohjauspyörästä. Ohjauspyörä valitaan käyttäjän mieltymyksen mukaan: se voi olla pyöreä, D-mallinen tai ns. formula style rim. Myös nappien määrä ja tyyppi, sekä esimerkiksi vaihteenvalitsimien (paddle shifters) pituus / muoto on valittavissa käyttäjän haluamiksi. Yksi DD-järjestelmien suurimmista eduista verrattuna ei-DD -järjestelmiin on niiden elinkaari, joka on teoriassa ikuinen. Toinen merkittävä asia on ohjausvasteen säilyminen täysin muuttumattomana. Molemmat edellä mainitut johtuvat siitä että hihnaa, vaihderattaita tai muita vastaavia voiman välittämiseen liittyviä osia ei ole. As simple as that. Nämä ovat käyttäjän kannalta hyvin konkreettisia etuja, ja mahdollistavat tietenkin myös varman jälkimarkkinan, JOS sattuisi jostain ei-ennalta-arvattavasta syystä käymään niin, että sim racing harrastus on ajettava alas (hyvin epätodennäköistä).

OSW (Open Sim Wheel)
Yleisnimi ja puhekielessä käytetty termi tarkoittaen lähes kaikkia Direct Drive -tyyppisiä järjestelmiä.

MiGE
Yleisin sim racingissa käytetty sähkömoottori. Alla ”ison MiGE:n” eli maksimiväännöltään 30 Nm:iin pystyvän 130ST-M15015 -mallin tarkempia speksejä:

130ST-M15015
Jatkuva vääntö Nm 20
Maksimi-/ hetkellinen vääntö Nm 30
Teho W 2300
Kierrosluku max 1/min 1500
Enkooderi ppr (pulses per rev) 10000
Akselin halkaisija mm 22
Paino kg 14,4

Tämä astetta isomman kaliiberin MiGE-malli on suosittu, jos ajetaan pääasiassa GT-autoja ja/tai ratin halkaisijan on 290 – 320 mm. Molemmat, sekä M15015 että M10010 soveltuvat tehonsa ja vääntönsä puolesta mihin tahansa sim racing -sovellukseen, ja edellä mainittu käyttökuvaus on suuntaa-antava.


Ohjauselektroniikka(boksi) eli servo drive

Järjestelmän tärkein yksittäinen osa. Ohjauselektroniikka ratkaisee sen, kuinka a) tarkka, b) välitön ja c) virheetön ohjausvaste käsiin välittyy. Kun haetaan viimeisiä kymmenyksiä ja sadasosia, on esimerkiksi erot radan pinnanmuodossa pystyttävä tuntemaan. Siihen päästään virtapiikitöntä ja siten virheetöntä ohjaussignaalia tuottavalla, ison kaliiberin komponentit sisältävällä ohjauselektroniikkaboksilla.